24 april 2011

Våren är här

Hejsan!

Oj...vad tiden går fort! Det är så skönt att våren äntligen är här. Jag har sått lite frön och planterat om mina egna "sussigonier" som jag lyckats att övervintra. Tagit skott från mina murgrönor som jag satt i små yoghurt förpackningar. Det är så otroligt enkelt att föröka sina egna krukväxter. Oftast så beskär jag dom och sätter dom direkt i en kruka med jord, trär över en plastpåse som jag klippt ett litet lufthål men ibland sätter jag skotten i ett glas vatten och planterar när det blivit rötter på.

Idag skall jag skura rent mitt växthus och börja förbereda för mina plantor mm. Vintern har gått hårt åt växthuset och några rutor behöver bytas ut.







Det var allt för idag. Ha en fortsatt trevlig Påsk!

2 kommentarer:

Carina sa...

Hej,igen!
Roligt att se att du lever!!!!!Undrat vart du tog vägen.Fick höra mig för lite.Men förstår att du haft mycket att stå i.
Tänk om jag kunde lika mycket om blommor/växter som du.Önskar mig det!
Ha,det gott!

Pernol sa...

Ååå så vårigt och fint med nya plantor! Min mamma har satt frön och av de plantorna brukar jag få några stycken.

Här skiner solen från en klarblå himmel. Äntligen vår här uppe i norr!

Ha det bra!
kramis Pernilla

Tagetes